Marketing a Városházán

2008.07.03. 20:07 intelligensvaros

Korunk mindent átható értékesítési szemlélete menthetetlenül elérte a településeket is. Egyre több város hirdeti rendezvényeit Interneten, óriásplakátokon, rádióban. A hivatal sajtósa mellett asztalt kap a marketinges, aki vágyait rövidesen városmarketing koncepcióba és arculati kézikönyvbe fűzi.

Mi a terméked?

Ma senki sem ússza meg, hogy eladjon. Ha menekül is előle, a végzete előbb-utóbb eléri. És senki sem úszhatja meg a marketinget sem. Azt, hogy végig kelljen gondolnia mi az ő terméke, azt valójában veszik-e vagy sem, jó-e a piacnak vagy sem? Bizony, termék a városvezetés, a helyi „káháté” kukás kocsijának tisztasága, még egy önkormányzati rendelet is

Ha ez a szemlélet kialakult, az már jó. Még jobb, ha az is érdekel, mi a következő lépés. A sikeresen értékesítő vállalkozások ma informatikai rendszereket működtetnek az eladás területén. Ezek célja a folyamatos ügyfélkapcsolat és a folyamatos információgyűjtés a fogyasztóim igényeiről és szokásairól.

A marketing vastörvényei

Kicsit szenved az is, aki sikeres. Folyamatosan törnie kell a fejét az újabb és újabb kampányokon, sokat ül gép előtt, hírlevelet fogalmaz. Kedvezmények rendszerét dolgozza ki, új termékeket fejleszt, ajándék akciókon spekulál. Érdekeltség nélkül ugyanis az emberek nem adnak oda használható, releváns információkat. Amiket meggyúrva újabb bevételeket tudsz produkálni. Ez van, fogadd el.

Mindezeket az eszközöket a települések is használhatják. Gyűjthetnek email címeket, klubot szervezhetnek az iwiw-en, hírlevelet készíthetnek vagy akár offline (nyomtatott) brosúrákat is kiadhatnak. Hetente elemezhetik a saját fenntartású intézményeik bevételeit, eladásait. Alkalmi testületekben dughatják össze a fejüket vonzóbb szolgáltatások kialakítása végett. Lehet, hogy ezt teszik. Keresik a megoldásokat, ez biztos.

Mi a kártyát ajánljuk

Szerintünk létezik egy eszköz, amelyik a modern városvezetés eszköze lehet a marketingmunkában. Ez az intelligens chipkártya. Számos előnye mellett talán a legnagyobb, hogy azonnal visszacsatolja az információt. Péntek reggel kiküldtél az ezer Pest megyei kártya tulajdonosnak hírlevelet a városi strandfürdő különlegesen jó minőségű vizéről, az új csúszdákról? Hétfő reggel már láthatod, hogy a hétvégén generált adatok alapján mennyien kaptak rá! És azt is, hogy közülük mennyi az új vevőd, aki nem járt még nálatok. Az hogy lehet, hogy két új panzió és egy hotel is épült tavaly előtt a városban, mégsem nőtt érezhetően az idegenforgalmi adóbevétel? A chip alapú kártya rendszer segít a helyi gazdaság kifehérítésében is.

Ezt az oldalt azért indította az Additio Kft., hogy bemutassa az intelligens kártya működését, hasznát, gyakorlatát. Mindezt az érintettekkel, Veletek együttműködve, a véleményetek meghallgatva. Várjuk észrevételeiteket!

Szólj hozzá!

Címkék: kártya értékesítés intelligens városmarketing

A bejegyzés trackback címe:

https://chipvaros.blog.hu/api/trackback/id/tr93498239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása