A kártyahasználat lakossági előnyeiről

2008.07.28. 17:17 intelligensvaros

 

Az önkormányzat saját fenntartású intézményeiben kedvezményeket biztosít a helyi lakosok számára. Ezáltal a polgárok végre kézzel fogható anyagi előnyként élik meg lokálpatriotizmusukat. Figyelembe kell venni azt is, hogy húsz, harminc százalékos kedvezmények esetén a megtakarítás egy négy fős család számára akár több ezer forintot is jelenthet! Ha ezek a „veszteségek” egy jól működtetett városkártya rendszer eredményeképpen végül össztársadalmi nyerséggé állnak össze, akkor az a városkártya a városvezetés egyik legjobb döntése lehet abban a ciklusban. A kedvezmények jellemző területei: tömegsport (sportcsarnok), városi strand vagy gyógyfürdő, múzeumok, színházak, turisztikai rendezvények színhelyei.

 

A városvezetés számára az önkormányzati munka hatékonyságának érezhető javulását hozza egy városkártya rendszer bevezetése, mindamellett, hogy a lokális közpolitikai célok szempontjából is egyre inkább körvonalazódik a használatának szükségessége.

A döntéshozók számára azonban bizonyára nem mellékes a kártyarendszer bevezetésének helyi közösségekre gyakorolt hatása.

Megfigyelhető, hogy egy-egy városkártya kevésbé jól kidolgozott marketingprogram esetén is népszerű. Az önkormányzat saját fenntartású intézményeiben kedvezményeket biztosít a helyi lakosok számára. Ezáltal a polgárok végre kézzel fogható anyagi előnyként élik meg lokálpatriotizmusukat. Figyelembe kell venni azt is, hogy húsz, harminc százalékos kedvezmények esetén a megtakarítás egy négy fős család számára akár több ezer forintot is jelenthet! Ha ezek a „veszteségek” egy jól működtetett városkártya rendszer eredményeképpen végül össztársadalmi nyereséggé állnak össze, akkor az a városkártya a városvezetés egyik legjobb döntése lehet abban a ciklusban. A kedvezmények jellemző területei: tömegsport (sportcsarnok), városi strand vagy gyógyfürdő, múzeumok, színházak, turisztikai rendezvények színhelyei.

Fontos kihangsúlyozni, hogy a városkártya önkormányzati termék. Az önkormányzat szolgáltatásaihoz kapcsolódik, azoknak egy egyedi, a politikai döntéshozók és városvezetők által kigondolt kedvezményrendszere. Úgy kell kialakítani, jelentős járulékos társadalmi hasznot hozzon a közösségnek. Ugyanakkor szolgáltatásai, az általa biztosított előnyök ki kell fejezzék a városvezetők szemléletét a városuk polgárainak életéről. Ez a kártya marketing egyik legfontosabb területe, vagyis az, hogy a döntéshozók értékessé tudják-e tenni az a kis plasztik lapot a lakosaik pénztárcájában, vagy pedig bekerül a Smart kártya mögé?

Fontos kérdés a kereskedelmi kedvezmények köre, vagyis, hogy a piac belépjen-e a kártyarendszer mögé? A válasz egyértelmű igen, kihangsúlyozva ugyanakkor, hogy városkártya a kedvezményrendszerhez csatlakozó piaci szereplők részére előre láthatólag csak nagyon professzionálisan működtetett önkormányzati marketingmunkával hoz közvetlen eredményt, mondjuk egy egyedi vevői adatbázist. A kereskedelem különösen vidéken már borzong a „kedvezmény” szó hallatán, mivel a vevők manapság folyamatosan kedvezményeket követelnek tőlük. A piac felé érdemesebb azt a kiemelkedően pozitív PR-t, népszerűséget kommunikálni, amely egy-egy jól működő kártyarendszert körülvesz. Ha az értékesítés megváltását kommunikáljuk, abból csalódás lesz, de ha egy-egy meghatározóbb nemzetközi céget állítunk a kártyánk mellé szponzorként, az általában jól sül el.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://chipvaros.blog.hu/api/trackback/id/tr21593043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása